TV och bredband

De flesta av våra hyresgäster kan skaffa TV och bredband via Stadsholmens fibernät. Några av våra fastigheter har även tillgång till kabel-TV-nät.

TV

Som hyresgäst hos oss har du tillgång till ett kostnadsfritt grundutbud av tv-kanaler genom fibernätet. Grundutbudet levereras av Telia, inklusive tv-box. För att använda tjänsten gör du en beställning via telia.se/aktivera eller genom att ringa Telias kundtjänst på telefonnummer 020-20 20 70.

Tv-boxen skickas hem till dig med en leveranstid på cirka tre arbetsdagar. På avflyttningsdagen skickar du tillbaka boxen till Telia. Du får två tv-koder av Telia vid beställning – dessa behövs för att aktivera boxen.

Om du vill ha ett större kanalpaket kan du beställa det från Telia eller någon annan tv-leverantör i fibernätet. Mer information om utbud, tv och streaming finns på stadsholmen.zmarket.se.

Bor du i en lägenhet med kabel-TV kan du också få ett grundutbud via det nätet. För att se om detta gäller din adress, besök Kollektivt tv-utbud & Tele2 Play Grund. Ett mindre antal lägenheter har tillgång till kabel-TV-nätet med Tele2 som leverantör.

Bredband

I lägenheter med fibernät ingår bredband med hastigheten 1/1 Mbit/s utan kostnad. Tjänsten levereras via fibernätet, och du kan välja mellan flera leverantörer. Beställ på stadsholmen.zmarket.se.

Kontakt

Har du frågor är du välkommen att kontakta Stadsholmens Kundcenter.

Telefon: 08-508 365 50
Telefontider: måndag–torsdag 8–15, fredag 8–12